27 d’oct. 2010

Låt den rätte komma in VS Let me in

Per petició popular (ehem, dues persones ja serveixen no?) comentaré en tres línies (no gaires més) les pel.lícules Låt den rätte komma i el seu remake, Let me in.
Us deixo amb els trailers:

Låt den rätte komma in, de Tomas Alfredson (Suècia, 2008).




Let me in, de Matt Reeves (EE.UU, Regne Unit, 2010).



En el seu moment ja vaig veure la pel.lícula sueca, i em va encantar! I em pregunto... feia falta fer-ne un remake? D'acord, el terme no és remake, sinó una nova versió del llibre, una versió americana del llibre suec. Si heu vist tots dos trailers veureu que és pràcticament el mateix. I realment hi ha força escenes iguals (reconec que només les he vistes un cop, i amb dos anys de diferència i que no és suficient per estar-ne segura), però considero que no calia fer-la. Ja n'hi havia prou i suficient amb la primera, la veritat.

Amb això no vol dir que aquesta versió no m'hagi agradat. El contrari, m'ha agradat, però es que... no m'aporta res de nou i copia moltes coses de la versió sueca. El director no es va cansar de dir que es va basar en el llibre, no pas en la peli ja feta -el llibre no l'he llegit-, però clar, és inevitable perquè totes dues es basen en un llibre, és normal que siguin molt iguals, no? Però es que hi ha escenes gairebé clavades... tot i que també algunes diferències, també s'ha de dir. Però jo personalment em quedo amb la sueca, que em mola més Suècia i és més maca, li trobo més encant que no pas a la nova versió, on està tot més "americanitzat". I, per exemple, crec que la relació entre els personatges està més ben aconseguida en la versió sueca, i el ritme general de la peli també.

I ara... l'excusa per fer el post! No vaig poder evitar-ho... i em vaig fer una foto amb els dos nois protagonistes!


M'encanten! Són super monos! Són el Kodi Smit-McPhee i la Chloe Moretz. Ell us pot sonar de la peli "The Road" (2009), de John Hillcoat amb Viggo Mortensen. I ella de "Kick-Ass" (2010) de Matthew Vaughn, per posar alguns exemples.

Molen, eh? Però... ara estic flipant. Ja sabia que eren jovenets (a la peli sí que ho semblen, de joves) però googlejant he trobat que la Chloe Moretz va néixer el 1997 (té 13 anys!!!) i el Kodi Smit-McPhee al 1996 (té 14 anys!!!). De veritat, no us semblen més grandets? O potser hauria de dir... qué jove que semblo! ;-P

6 comentaris:

  1. O sea, que por lo que he pillao, me confirmas la idea que tenía sobre el tema. Innecesaria.

    Y yo sí veo que los niños aparentan tener la edad que tienen. Tú sí pareces más joven, pero ni de coña como ellos. Como mucho más bajita que ellos XDD

    ResponElimina
  2. Vale, veré la Sueca. AL fin y al cabo es la que tengo y ni me molestaré en el remake yankee, que tengo una lista demasiado larga como para perder el tiempo.

    Ahora que hablas de The Road, me la recomandaron y aún no la he visto.

    ResponElimina
  3. Anda los críos del remake!!

    Yo ya vi la sueca hace meses y me moló, así que como que pasando de la versión americana. Aunque el trailer que has puesto no está mal, la verdad.

    ResponElimina
  4. Pues yo no he visto ninguna pero la sueca será dificil de conseguir. De todos modos lo intentaré XDD

    ResponElimina
  5. Esto... Elphaba... en serio? Soy más baja que ellos? jajajjaja No me había dado cuenta! Es que los jóvenes de ahora crecen muy rápido! jajajaaja

    anele, The Road la vi en Sitges el año pasado y estuvo bien. Para mi no era para tirar cohetes, pero estuvo bien, eso sí, no es una peli precisamente alegre y divertida...

    Zelgadiss, no, no está mal la americana, pero para ver lo mismo casi igual, pues no sé, creo que con una ya basta. La sueca mola mucho!

    Geno, no creo que sea tan difícil encontrar la versión sueca, tuvo mucho éxito, está editada en DVD, y en la red está, ya te lo digo... jejeje

    ResponElimina
  6. Geno, no es complicado encontrar la versión sueca, la vi online hace meses, mucho antes de que saliera en dvd ni nada, así que ahora imagino que será incluso más fácil. Además que tuvo cierto éxito, no es una película de estas que no conoce nadie.

    ResponElimina